نکات ایمنی برای تمرینات ورزشی دیابتی ها - تیتر نیوز

اگر مبتلا به امراض قندی هستید و می خواهید به فعالیت ورزشی بپردازید توصیه می کنیم از برخی نکات مهم در این زمینه پیروی کنید سلامت پاهای افراد دیابتی بسیار مهم و حائز اهمیت است حفظ بهداشت پا و مصرف مایعات به اندازه کافی قبل و پس از ورزش برای مبتلایان به بیماری های قندی بسیار مهم و حائزاهمیت است سعی کنید باعث افت قند خون خود نشوید و در صورت مواجهه با این حالت به سرعت آن را برطرف کنید.

ورزش کردن بهترین روش برای کمک به کنترل دیابت است اما ضرورت دارد به درستی و با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام شود.

“سایت هلث دی‌نیوز” به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نکات ایمنی زیر را برای کنترل دیابت به کمک ورزش ارائه کرده است:

– در صورت ابتلا به فشارخون بالا، مشکلات چشمی یا مشکلات مرتبط با عروق خونی از انجام حرکت‌های بدنسازی سنگین خودداری کنید.

– در صورت آسیب‌دیدگی عصب‌های پا از جوراب‌های ضخیم و کفش‌های مناسب استفاده کنید و پس از ورزش کردن، سلامت پاها را به لحاظ آسیب‌دیدگی بررسی کنید.

– با پزشک خود در مورد ورزش‌هایی که برای شما بی‌خطر هستند مشورت کنید.

– از افت قند خون به ویژه اگر انسولین مصرف می‌کنید،‌ جلوگیری کنید.

– در صورت وجود “کتون” در ادرار و بالا رفتن قند خون ناشتا تا ۲۵۰ میلی گرم یا بیشتر، ورزش کردن توصیه نمی‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد